piątek, 17 stycznia 2020

Barbie® Inspiring Women™ Series Rosa Parks Doll 2019

Bardzo polubiłam serię Inspiring Women™ i zachęcona lepszą niż u lalki Frida Kahlo Doll artykulacją, postanowiłam nabyć Rosa Parks Doll, która spodobała mi się od pierwszych promocyjnych zdjęć.

Niezbyt ciekawe ujęcie Rosy jeszcze w pudełku. Z przodu widzimy zdjęcie pierwowzoru naszej Barbie wyglądającej przez okno autobusu.


A tu już oswobodzona Rosa, uśmiecha się do nas delikatnie i nieśmiało. Bardzo ładna lalka, zdecydowanie podobają mi się jej ubrania - od porządnych trzewiczków zaczynając, poprzez ciepły płaszcz narzucony na kwiecistą, stylowo skrojoną sukienkę i kończąc na okularach i toczku, ozdobionym małą stokrotką. Zresztą sami popatrzcie...



Rosa Parks to afroamerykańska działaczka na rzecz praw człowieka i symbol walki z segregacją rasową. Piękna i dzielna kobieta, jak widzicie projektanci Mattela dość wiernie uchwycili podobieństwo do pierwowzoru.

Podobny obraz
Źródło zdjęcia: www.wesellpictures.com
Buzia zrobiona jest na moldzie Alec, zwanym wcześniej Smile lub Wide Smile. Teraz na stronie Mattel widnieje taka oficjalna nazwa. Odlew twarzy trafiony w dziesiątkę, ciekawostką malunku są raczej niespotykane lub rzadko spotykane podwójne refleksy w oczach lalki, sprawiają, że spojrzenie Barbie jest praktycznie identyczne co u prawdziwej Rosy. Podobają mi się też baby-hair przy linii włosów, bardzo lubię takie detale.


Toczek jest przymocowany do głowy, wyjątkowo go nie zdejmowałam. Okulary lalki wyglądają bardzo realistycznie.



Cieszy mnie fakt, że Rosa dostała artykułowane ciałko, gdyby nie to chyba bym jej nie kupiła. Moja Frida i Iris maja podmienione ciałka, nie mogłam zdzierżyć tych pustych sztywnych nóżencji, zupełnie jak u klonika. Tu jest ok, nie jest to oczywiście artykulacja na poziomie MTM czy BMR1959, ale jak dla mnie jest jak najbardziej satysfakcjonująca.



Jak sami widzicie bardzo przyjemna w odbiorze lalka. Mam już dwie Barbie z tej serii i nie mogę się doczekać zapowiadanych na ten rok nowości, a mianowicie:


  • Susan B. Anthony Barbie® Inspiring Women Doll #GHT84
  • Florence Nightingale Barbie® Inspiring Women Doll #GHT87
  • Ella Fitzgerald Barbie® Inspiring Women Doll #GHT86
  • Billie Jean King Barbie® Inspiring Women Doll #GHT85

Jest na co czekać!


10 komentarzy:

  1. Wspaniały nabytek. Gratuluję.
    Lalka wykonana z niebywałą dbałością o detale, co bardzo cieszy. Artykulacją nie powala, ale lepsza taka, niż żadna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie wystarczająca. A lalka jest milutka 🌼🙂

      Usuń
  2. Trzeba przyznać, że podobieństwo jest. Ale to coś na jej głowie wcale mi się nie podoba. czy to jest na stałe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toczek jest przymocowany ale bez problemu można go odczepić.

      Usuń
  3. Te włoski nad czołem są super! Jeszcze u jednej lalki takie widziałam i strasznie mi się ten detal spodobał! Jakie ona ma fantastyczne ciuchy! Szkoda, że toczek przybity jest do głowy na stałe, ale trudno znaleźć chyba na to lepsze rozwiązanie. Inspiring women i Shero to fantastyczne lalki. Podoba mi się Barbie Iwony Blecharczyk, zasłużone wyróżnienie moim zdaniem. Żeby jeszcze w pakiecie lalka miała Tira! O to nie wiem czy bym się oparła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogromnie podoba mi się jej twarzyczka. Zdecydowanie piękna panna do kolekcji, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna lalka, taka delikatna. Toczek tez niezbyt mi się podoba, w sensie jest przepiękny ale tworzywo/plastik jest beznadziejny :( Z powodzeniem mogliby go z robić ze sztywniejszego materiału, ale z materiału! Wówczas byłoby idealnie! Nie mniej i tak gratuluję nabytku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, plastik jest wszechobecny w dodatkach dla Barbie 🥴 bardzo słabe...

      Usuń