środa, 24 kwietnia 2019

Polish Barbie® Doll 1998 - Dolls of the World®

Dziś pokażę Wam mój nowy nabytek, z którego upolowania jestem bardzo zadowolona. W Polsce rzadko można spotkać tę lalkę w sprzedaży, a jest marzeniem wielu kolekcjonerów. Mowa o Polish Barbie® Doll z 1998 r. Barbie została wydana oczywiście w ramach serii Dolls of the World® i jest to jedyna lalka narodowości polskiej w całej historii tej serii.



Inspiracją wyglądu Barbie jest krakowski strój ludowy. Na oko mniej więcej wszystko się zgadza ;) choć każdy znawca regionu na pewno mógłby się przyczepić o jakieś szczegóły.

Znalezione obrazy dla zapytania strój krakowski kobiecy
Źródło zdjęcia: https://polalech.pl/krakowski-opis.htm

Najbardziej podoba mi się haftowany gorset lalki i jej karminowe usta. Ich kolor współgra z barwą korali.


Barbie dostała headmold Super Star. Jej usta są pomalowane na mocny czerwony kolor, ale uśmiech lalki jest bardzo łagodny. Oczy są bardzo delikatnie namalowane, tęczówki są błękitne, a obramowanie oczu w odcieniach brązu.To wszystko sprawia, że nasza krakowianka wygląda bardzo subtelnie.


Na jasnoblond włosach Barbie widzimy wianuszek z kolorowych kwiatków. Fryzura to dwa bardzo długie warkocze zawiązane na końcach czerwonymi wstążeczkami. Czerwona jest również biżuteria i buty barbie.


Na koniec fotografia wszystkich moich DOTW z headmoldem Super Star. Widać, że zarówno buzia, jak i oczy krakowianki są drobniejsze niż jej europejskich koleżanek.


14 komentarzy:

  1. Ależ ona jest piękna! I taka nasza, polska. Wspaniały zakup!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest śliczna. Przyczepić się by można do spódnicy, kompletnie nie z tej bajki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ogólnie lalka jest dość udana. Dodatkowo przywołuje miłe wspomnienia, moja babcia miała w domu lalkę w stroju krakowskim 😊

      Usuń
  3. Omijam tą serię, ale ta panna jest prześliczna. Prawdziwa słowianka o pszenicznych warkoczach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczycie mojej listy marzeń :) Kiedyś będzie moja, bo tak jak u Ciebie przywołuje miłe wspomnienia zabaw krakowianką z cepelii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiekna <3 Tez mi sie marzy taka ludowa Polska lalka ale chcialabym zrobic ja sobie sama <3 Mam nadzieje ze mi sie kiedys uda...w kazdym razie 2 lalki na ten cel mam juz przyygotowane :) I jedna ma byc krakowianka a druga...jeszcze nie wiem :)

    Gratuluje cudnej Krakowianki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł :) zachęcam i czekam niecierpliwie na efekty.

      Usuń
  6. Zawsze uważałam, że jesteśmy niedopieszczeni serią DotW - tylko jedna Polka, a Meksykanek, Rosjanek, Włoszek czy Irlandek jest cała armia! No, ale za to nasza Polka jest piękna, bardzo udana i coraz wyżej pnie się na mojej liście życzeń! Gratuluję wspaniałego nabytku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba tylko pokazuje jak mało znany i znaczący jest nasz kraj na światowej arenie :/

      Usuń
  7. Aż mi się oczy zaświeciły! Jaki wspaniały nabytek!

    OdpowiedzUsuń