piątek, 23 sierpnia 2019

Mold Mackie

Wakacje powoli dobiegają kresu, a ja czekam niecierpliwie na nową Barbie, która powinna do mnie przybyć na początku września. Tymczasem chciałabym Wam przybliżyć historię mojego ulubionego barbiowego moldu, czyli Mackie.

Wszystko zaczęło się w 1990 r. Wtedy to Mattel zaprosił do współpracy przy tworzeniu kolekcjonerskich i ekskluzywnych modeli Barbie Boba Mackie - urodzonego w 1939 r. projektanta i kostiumografa, która współpracował z takimi gwiazdami jak Cher czy Diana Ross.

Efektem tej kooperacji była datowana na 1990 r., sensacyjna Bob Mackie Gold Barbie® Doll. Mam wrażenie, że każdy kolekcjoner Barbie widziałby chętnie u siebie na półce to cudo. Lalka miała headmold Super Star.
Znalezione obrazy dla zapytania Bob Mackie Gold Barbie
Źródło zdjęcia: barbie.mattel.com
Złota Barbie była absolutnym hitem, a Bob Mackie został naczelnym projektantem lalek kolekcjonerskich u Mattela i stworzył wiele do dziś bardzo pożądanych przez zbieraczy modeli Barbie.

Znalezione obrazy dla zapytania bob mackie and his barbie
Źródło zdjęcia:http://www.beautyinnyc.com/2012/07/beauty-must-have-bob-mackie-collectible.html




 <em>Bob Mackie Circus</em> Barbie® DollBob Mackie® <em>Countess Dracula</em> Barbie® Doll
<em>Bob Mackie</em> Madame du Barbie® Doll<em>Bob Mackie</em> Fantasy Goddess of Africa™ Barbie® Doll

Fantasy Goddess of the Arctic™ Barbie® DollLady Liberty™ Barbie® Doll

Zdjęcia pochodzą ze strony barbie.mattel.com i stąd też kiepska ich  jakość, ale koniecznie chciałam Wam pokazać próbkę kreatywnej wyobraźni Boba.

Pierwsze Barbie zaprojektowane przez Boba posiadały jeszcze mold Super Star (znalazłam dwa modele z tą buzią), ale w 1991 r. Mattel stworzył zupełnie nowy odlew, który w zamyśle chyba bardziej pasował do lalek kolekcjonerskich.

Jeśli dobrze doczytałam, to pierwszą Barbie z nowym headmoldem była Bob Mackie Neptune Fantasy™ Barbie® Doll.

Znalezione obrazy dla zapytania Bob Mackie Neptune Fantasy™ Barbie® Doll
Źródło zdjęcia: barbie.mattel.com
Nazwa headmoldu pochodzi oczywiście od nazwiska projektanta. Bob przez wiele lat tworząc swoją linię lalek, korzystał wyłącznie z tego odlewu. I tak początkowo mold Mackie wykorzystywany był tylko i wyłącznie u modeli kolekcjonerskich. Jednak w roku 1998 twarz Mackie wkroczyła do świata playline Barbie. Ja znalazłam cztery modele playline z tym moldem:  Afro American Rapunzel Barbie, Chilean Barbie Doll(DOTW), oraz - co ciekawe - Teresę i Midge z serii Florida Vacation. EDIT Napisała do mnie czytelniczka fearless i uświadomiła mi, że tych lalek było dużo, dużo więcej. I tak wymieniła:

1997 - Bead blast
1998 - Pretty in plaid
1998 - Jewel skating
1998 - Valentine style
1998 - Make a Valentine
1998 - Butterfly art (oczywiście, przecież widziałam tę lalkę w necie nie raz!)
1998 - Easter surprise
1998 - Easter Bunny fun
1999 - Corduroy cool
1999 - Easter treats
2000 - Holiday surprise
Lalki z serii Fashion Fever (seria od 2004 - 2009, Mackie raczej w latach 2004-2006)
2007 Top Model
2007 Top Model Resort
2007 Top Model Hair Wear

Tak więc nie tylko lalki tworzone przez projektanta otrzymały twarz Mackie. Od lat 90 powstały setki modeli w oparciu o ten odlew. Ja osobiście jestem w nim zakochana i to właśnie Mackie jest najczęściej spotykanym moldem w mojej kolekcji. Na koniec zdjęcia wszystkich moich lalek z tą piękną buzią.





18 komentarzy:

  1. Cudny mold. Nie zbieram Barbie, trafiają czasem do mnie podwójne, których Metka nie chce, ale Mackie nie mam, choć bym nie pogardziła. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne one wszystkie. Nie mam żadnej o tym moldzie, ale gdybym mogła, chętnie przygarnęłabym...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdobyłam przypadkiem i przyznam szczerze, uwielbiam. Imponująca kolekcja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam ten mold. W swojej kolekcji chyba najwięcej lalek mam o tym moldzie. Nadaje się on idealnie do lalek kolekcjonerskich i jest bardzo plastyczny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przyznam, że mold ten nie stoi na najwyższym podium moich ulubionych, ale niektóre jego odsłony i mnie urzekły. Przepiękne lale. Szczegolnie na tej na samym dole po prawej dłużej oko zawiesiłam.. Bardzo interesująca istota. Bardzo...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie napiszę nic nowego - ogromnie mi się ten mold podoba. Masz piękną kolekcję, zachwycam się.
    Świetne podsumowanie - przeczytałam z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie niepodzielną władzę dzierżą Superstarki - toteż wzdycham do tej pierwszej, superstarkowej, ale jest kilka lalek o twarzy Mackie, które mi się bardzo podobają. Jedna nawet porwała moje serce z taką siłą, że nie było odporu, musiała stanąć w witrynce i pewnie nie będzie to ostatnia lalka o tych szlachetnych rysach. Ta na huśtawce na przykład, jest prawdziwie zachwycająca, zaś Twoja kolekcja jest imponująca - ten sam mold, a takie różne lalki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne <3 <3

    Nie mam zbyt wiele lalek z tym moldem...choc jak tak sie teraz zastanawiam i zaczynam wyliczac ...to troche ich znajde :)

    Jednak i u mnie przede wszystki prym wiada SuperStarki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten mold też jest genialny, ja mam 5 superstarek, jedna piękniejsza od drugiej :)

      Usuń
  9. Jako wywrotowa miłośniczka barbie nie cierpię moldu Super Star ale Mackie jak najbardziej i w swojej kolekcji mam "makówek" wiele. Szczególnie uwielbiam np. serię Zodiac ( mam 3 przedstawicielki).Najpiękniejsze są Mackie czarnowłose. Przepadam za Twoimi opracowaniami, które przybliżają temat w interesujący sposób !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. Czarnowłose Mackie są świetne 😚😊

      Usuń