czwartek, 29 sierpnia 2019

"Oto widzisz, znowu idzie jesień..."

Dziś nietypowo zaczynam od wiersza Gałczyńskiego. Zawsze gdy zbliża się jesień, dwa pierwsze wersy tego utworu słyszę na okrągło w głowie.

Oto widzisz, znowu idzie jesień.... 
 
Oto widzisz, znowu idzie jesień -
człowiek tylko leżałby i spał...
Załóżże twój szmaragdowy pierścień:
blask zielony będzie miło grał.

Lato się tak jak skazaniec kładzie
pod jesienny topór krwawo bardzo -
a my wiosnę widzimy w szmaragdzie,
na pierścieniu, na twym jednym palcu.


Konstanty Ildefons Gałczyński 1937



Zdradzę Wam, że jest to moja ulubiona pora roku i zawsze czekam na nią z niecierpliwością. W oczekiwaniu na nową lalkę, postanowiłam naskrobać dziś wpis o Barbie z motywem jesieni, udało mi się kilka takowych znaleźć ;) Jeśli ktoś zna jeszcze jakieś jesienne modele, to niech pisze śmiało, chętnie uzupełnię wpis o kolejne lalki.

I tak w kolejności ich ukazywania się przedstawiam:


Autumn Glory ™ Barbie® Doll 1996


Znalezione obrazy dla zapytania autumn glory barbie
Źródło zdjęcia: barbie.mattel.com



Lalka (headmold Super Star) została wydana w ramach serii Enchanted Seasons Collection®. Tu widzicie Barbie z serii w komplecie. Bardzo udana gromadka, najbardziej mi się podoba oczywiście jesień i jej oszałamiający outfit. 





 Autumn in Paris™ Barbie® Doll 1998


Znalezione obrazy dla zapytania autumn barbie
Źródło zdjęcia: barbie.mattel.com
Jest to jedyna lalka z prezentowanych w tym wpisie, którą posiadam.
Tu jeszcze zapudełkowana

Autumn in London™ Barbie® Doll 1999

Znalezione obrazy dla zapytania autumn barbie
Źródło zdjęcia: barbie.mattel.com
Obie lalki (headmold Mackie) pochodzą z serii City Seasons™ Collection. Miałam kiedys pomysł, aby zebrać je wszystkie, ale ze względu na słabą dostępność tych Barbie w Polsce, porzuciłam ten zamiar.






I Dream of Autumn™ Barbie® Doll 2006


Znalezione obrazy dla zapytania autumn barbie
Źródło zdjęcia: barbie.mattel.com


Ostatnia lalka w dzisiejszym zestawieniu pochodzi z serii Dream Seasons™ Collection i jest to już era Generation Girl i tego niesławnego headmoldu. Jednak Barbie bardzo mi się podoba, uważam, że jest to jedna z najładniejszych lalek z twarzą GG i dowód na to, że także i ten mold miał potencjał, który został potem zrujnowany, ale o tym może w kolejnym wpisie. Wracając do serii:

No cóż, wszystkie chętnie bym przytuliła, zawsze lubiłam motyw pór roku w literaturze i sztuce. Niestety nie mam ani miejsca, ani tajnego konta w szwajcarskim banku. Powzdycham sobie choć do ekranu ;)

Zrzuty ekranu wykonałam ze strony barbie.mattel.com

12 komentarzy:

  1. Wszystkie jesienne panny śliczne, ale Glory ma najpiękniejszy strój. Natomiast Paris i London najładniejsze buzie. Aż się nie chce porównywać Barbie z 2006 z poprzedniczkami. Widać wyraźnie jak Mattel się stacza. Lalka wcale nie wygląda na kolekcjonerską. Paris na przykład ma tak ciekawe i piękne ubranko, z tyloma szczegółami, dodatkami jak np. kapelusz z piórkiem i szpilką, szalik z frędzlami. No nie ma porównania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się z tobą zgodzić. Choć ostatnia lalka bardzo mi się podoba ( na zbliżeniach twarzy w necie widać subtelny makijaż i oczy w kolorze kasztanów) to jeśli chodzi o strój, nie ma nawet porównania ze ze starszymi modelami Barbie 🍂🍁🌰

      Usuń
  2. Z jesiennych panien najbardziej podoba mi się I Dream of Autumn™ Barbie® Doll 2006.

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku i ja czekam na jesień, mam dość upałów. ;)

    Lalki cudowne. Paris i London to zdecydowanie dwie panny, które bym z wielką radością przygarnęła. Jak i zresztą inne dziewczęta z serii City Seasons.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie najbardziej podoba się Paryżanka.
    Bardziej od jesieni wolę zimę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Mattel stworzył swego czasu wspaniałe kolekcjonerskie lalki w klimatach pór roku. Z jesiennych panien najbardziej podoba mi się Autumn in London :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Autumn Glory jest boska! Jakiś czas temu widziałam ją na OLX, były też panny wiosna, lato i zima, ale to jesień najbardziej mi się podobała. Niestety wygrały z nią inne lalki i trochę mi szkoda, że przepuściłam okazję, ale portfel nie jest z gumy :) może kiedyś.
    Z Mackie natomiast najbardziej podoba mi się Twoja Paryżanka, a na drugim miejscu jest Autumn in London - ma świetny płaszczyk i piękną fryzurę!
    Abstrahując już od samych lalek, to świetny wpis stworzyłaś. Uwielbiam posty, które oferują sporą dawkę lalkowej wiedzy. Wiem, że trzeba się przy nich trochę napracować, a to praca niebezpieczna! Jak się tak człowiek napatrzy na te wszystkie lalki, które najładniej wyglądają razem, to się chciej załącza :):)

    OdpowiedzUsuń